
עוברים למשרדים חדשים או מעבירים עסק מהבית למשרד חיצוני? לפני שאתם חותמים על חוזה השכירות, מומלץ לבדוק שהמשרד שבחרתם הוא אכן האופציה האידיאלית עבורכם. החלפת מיקום המשרד עשויה להיות תהליך שמזניק את החברה קדימה, או שגיאה שעליה משלמים לאורך כל שנת השכירות, אם שוכחים לבדוק מראש כמה נושאים חשובים. אז מה כדאי לבדוק לפני ששוכרים משרד?
מיקום המשרד
לפני החתימה על הסכם השכירות למשרד החדש, מומלץ לקחת בחשבון מי יצטרך להגיע למשרד בעתיד. האם המשרד עם גישה נוחה לעובדים כאשר הם מגיעים בתחבורה ציבורית? אם מדובר במשרד המשרת לקוחות המגיעים למקום, האם הוא נמצא במיקום שקל יהיה להגיע אליו? פעמים רבות נכסים באזורים פחות פופולאריים בעיר עולים פחות, אך גם מרחיקים לקוחות פוטנציאליים. לכן, מומלץ לבדוק גם האם האזור מתאים לרמת החיים של הלקוחות העתידים להגיע למקום. כמו כן, מומלץ לבדוק את הסדרי החנייה ולברר האם מדובר בחניון פרטי או בחניון משותף במקום.
מתחרים פוטנציאליים
אם המשרד משרת לקוחות בתחום מסוים, מומלץ לבדוק כמה מתחרים פוטנציאליים יש באותו המתחם. לדוגמה, משרד רואי חשבון הממוקם בסמוך לעוד שניים-שלושה משרדים באותה הנישה, עשוי לפגוע ברמת ההכנסה שלו, בעיקר אם המשרדים האחרים מפרסמים בגלוי בסמוך. עם זאת, בתחומי התמחות מסוימים עדיף להישאר סמוך למשרדים נוספים בתחום, כמו למשל במשרדי חברות הייטק באזור תעשייה יוקרתי, בו חברות שונות חולקות מתחם משותף.
בטיחות המבנה
משרדים רבים במחיר אטרקטיבי ממוקמים במבנים ישנים. חלקם עשויים להיות מסוכנים מסיבות שונות. חשוב לבדוק את דרכי ההגעה למשרד – במיוחד האם חדרי המדרגות מתוחזקים כראוי וכן האם המעלית עוברת שירות ותחזוקה שנתיים (ניתן לראות את המדבקה בתוך המעלית המציינת את תאריך הבדיקה האחרון). כמו כן, כדאי לבדוק האם מותקנת במקום מערכת גילוי אש. מערכת כזו ניתן לראות בקלות על התקרה, בצורת ספרינקלרים, או לשאול את חברת הניהול או את המשכיר האם ישנה מערכת לכיבוי אש המגנה גם על הציוד היקר במשרד.
התכנון הפנימי והחיצוני של המשרד
גם המתחם המרשים ביותר עשוי להוות בחירה גרועה למשרד שישרת את העסק שלך, אם החלוקה הפנימית שלו אינה מתאימה לצרכים של העסק. נכון, תמיד אפשר לבנות קירות גבס ולבחור באפשרות לחלק את המשרד בצורה שונה, אך כאשר מדובר בעסק שכור ולא בעסק קנוי, שיפוץ המבנה אינו משתלם לטווח רחוק. עוד מתחם שכדאי לבדוק הוא לובי הכניסה: הוא זה שייתן את הרושם הראשוני עבור הלקוחות העתידים להגיע למשרד, ורצוי שיהיה רחב ומרשים. חשוב גם לבדוק את הגישה לחדרי השירותים מהמשרד, הן עבור העובדים והן עבור לקוחות המשרד, ולראות שהם נראים חדשים ומתוחזקים כראוי.